اسماعیلی ،مدیر کل راهداری استان به مناسبت آغاز هفته رانندگان، راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست خبری آخرین اطلاعات این اداره کل را با اصحاب رسانه به اشتراک گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تریبون زنجان مدیر کل راهداری استان درباره روکش آسفالت آزادراه ها گفت : آزادراه زنجان تبریز با مبلغ حدودی پانصد میلیارد تومان پیمان سپاری شده و بخشی از کار نیز از مهر ماه سال‌جاری آغاز شده است اما به دلیل شرایط جوی شاهد تعطیلی موقت پروژه هستیم و به محض عادی شدن شرایط جوی پیمانکار تمام تلاش خود را برای تسریع عملیات روکش آسفالت انجام خواهد داد .
بهسازی روکش آزادراه زنجان قزوین تا انتهای بهار سال آینده به اتمام می رسد

اسماعیلی وظیفه اداره راهداری استان را عملا نگهداری پروژه ها و معابر دانست و عنوان کرد ساخت محورهای اصلی و بزرگراه ها برعهده ی اداره کل راه و شهرسازی است و نگهداری تمام معابر برعهده ی راهداری است.

اسماعیلی درباره خرابی های آسفالت به علت نمک پاشی در بزرگراه ها توضیح داد که مخلوط ماسه و نمک بادرصدی شکل میگیرد که حداقل تخریب آسفالت را داشته باشد. وی تخریب آسفالت را به علت نمک پاشی رد نکرد اما گفت برای نگهداری محور در زمستان در برخی گردنه ها نمک پاشی و محلول پاشی اجتناب ناپذیر است

اسماعیلی با اشاره به بودجه موردنیاز برای برنامه راهداری جهت اصلاح نقاط حادثه خیز در معابر اصلی و فرعی استان گفت: از آنجایی که ما بودجه ای از اعتبارات ویژه استان نداریم لذا ۸۰ درصد اعتبارات این اداره کل از سازمان راهداری تامین می شود.
وی ادامه داد براساس مطالعات انجام شده بر داده های خروجی تصادفات، اطلاعاتی جمع آوری شده علمی و پژوهشی در استان ۲۳ نقطه ی حادثه خیز مشخص گشته که تا امروز ۱۱ نقطه از این تعداد مرتفع گردیده و تا پایان سال ۳ مورد دیگر اصلاح می شود.
باتوجه به اینکه این نقاط بیشتر در محورهای فرعی و روستایی هستند لذا مرحله به مرحله و به تناسب اعتباری که در اختیار ما قرار میگیرد این نقاط اصلاح خواهند شد.

مدیر کل راهداری همچنین درباره تعداد مجتمع های خدماتی در استان گفت
۲۲ باب مجتمع در حال خدمت رسانی هستند که به زودی شاهد افزایش این استراحت گاه ها با همکاری بخش خصوصی خواهیم بود
تا امروز حدود ۱۷ تا ۲۰ مجوز مجتمع نیز دست اقدام بوده و موافقت اصولی مجتمع ها صادر گشته است

بخش خصوصی درحال ساخت این مجتمع ها است تا بتوانند در آینده ای نزدیک به مسافران خدماتی مطلوب‌ ارائه دهند.

اسماعیلی در پاسخ در مورد عملیات تعریض جاده قیدار به ابهر عنوان کرد راهسازی یکی از سنگین ترین هزینه ها را لازم دارد ، به صورتی که برای مثال به ازای هر یک کیلومتر راهسازی، عددی بین ۱۸تا ۲۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است
با توجه به این حجم نیاز بودجه ، این مورد نیز در دست بررسی و اقدام می باشد و چند کیلومتر از پروژه اجراشده است .
مدیر کل راهداری استان درباره سیاست سازمان اظهار کرد امسال ۵ لودر به ناوگان راهداری اضافه شده و ۱۴ دستگاه کامیون تا پایان سال به مجموعه اضافه می‌شود.
وی سیاست سازمان راهداری درباره نوسازی ماشین آلات را نوسازی موردی و به ترتیب ، با توجه به بودجه عنوان کرد .

راه های هوشمند محور دیگری از سخنان وی بود
اسماعیلی مجهز کردن راه‌های استان به دوربین های ترافیکی را نیاز ضروری استان عنوان نموده و اظهار کرد تا به امروز ۴۱ دوربین و ۸۸ سیستم ترددشمار در راههای استان بکار گرفته شده که طبق سیاست هوشمندسازی محور ها بیش از پیش از این ادوات استفاده خواهیم کرد

وی اهمیت مانیتورینگ جاده ای را بسیار بالا دانست و گفت امروز بسیاری از ثبت تخلفات رانندگی و مدیریت راه‌ها توسط رصد دوربین ها و مانیتورینگ توسط اداره کل راهداری انجام می‌شود .

توسط کمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *